optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych | szymanski.biz.pl

Nazywam się Marcin Szymański i specjalizuję się w pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych. Z mojego doświadczenia i wiedzy, korzysta kilka agencji SEO i marketingu internetowego. Jestem pomysłodawcą i współtwórcą jednego z największych serwisów do przechwytywania domen w naszym kraju. Z moich usług skorzystało w ciągu kilkunastu lat, kilkaset firm w Polsce. Jestem znany ze skuteczności, uczciwości i rzetelności podczas współpracy.

pozycjonowanie stron - marcin szymański

Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron?

Skuteczność pozycjonowania stron, zależy od odpowiedniej optymalizacji, która następuje po audycie. Kolejnym równie ważnym czynnikiem jest pozyskiwanie linków z wysokiej jakości stron.

W pierwszym przypadku, audyt strony pozwala na eliminację błędów, zarówno technicznych jak i merytorycznych. Odpowiednia optymalizacja pozwala na dostosowanie strony, zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Na tym etapie powinniśmy również zoptymalizować treści z uwzględnieniem ich użyteczności dla określonej grupy odbiorców, którzy są klientami docelowymi.

Drugim czynnikiem, jest pozyskiwanie wysokiej jakości linków. Niestety, od kilku lat wyniki Page Rank nie są publikowane przez Google. Jednakże jest wiele innych wiarygodnych serwisów, jak MajesticSEO czy SeoMoz, które pozwalają na sprawdzenie jakości strony.

Ważne! Ilość linków ma mniejszy priorytet niż ich jakość. Korzystając z moich usług, masz gwarancję najwyższej jakości.

Dlaczego skuteczność zależy od metody pozycjonowania?

Stare i nieskuteczne metody polegają na doborze fraz, na które strony mają być pozycjonowane. Mimo, iż potencjalnie ta metoda ma jakąś skuteczność, to dla uzyskania satysfakcjonujących efektów koszty mogą przekroczyć zyski.

Ja proponuję diametralnie inne podejście do promocji serwisu w internecie. Moje kilkunastoletnie doświadczenie i stała analiza zmian algorytmu, pozwoliła opracować najskuteczniejszą metodę, która przynosi wysoką efektywność w pozycjonowaniu.

Przy podpisaniu umowy, określamy cele i konwersje w zależności od specyfiki strony. W przypadku sklepów internetowych może to być zwiększenie rejestracji nowych klientów lub zwiększenie sprzedaży. Z kolei dla stron usługowych, przejście do strony kontakt, wypełnienie formularza i / lub kontakt telefoniczny. Dzięki takim rozwiązaniom płacisz za realne efekty.

Analiza przypadku – case study.

Jednym z moich klientów, jest dystrybutor drzwi i okien na terenie Warszawy i okolic. Na podstawie poniższego przypadku, przedstawię Ci skuteczność mojej metody pozycjonowania. Zwróć uwagę, że mimo, iż jest to sklep internetowy, głównym celem jest przejście do strony kontakt. Wynika to z tego, że prawie nikt nie kupuje drzwi wysyłkowo, większość klientów korzysta z usługi montażu, tu jest konieczny kontakt bezpośredni.

Czy mając firmę lokalną, satysfakcjonowało by Cię realne zainteresowanie 837 klientów w ciągu 4 tygodni? Oczywiście przekonać ich do swoich usług, musisz sam.

Od początku czteroletniej pracy, serwis uzyskał sześciokrotne zwiększenie odwiedzin.

Tak jak widać na prezentowanych wykresach, prócz skuteczności, uświadamiam Tobie, że cierpliwość i systematyczność, przynosi efekty.
Na dzień dzisiejszy, firma posiada 382 frazy w Top3, 1400 fraz w Top 10 i 3 900 fraz w Top 50 – wykres poniżej.

Wyobraź sobie teraz koszt rozliczenia, jaki byś zapłacił od frazy…

Dla zwolenników reklamy płatnej, przedstawiam poniżej wycenę dziennych kosztów opracowanej reklamy w Ads i Merchant Center. Zaproponowanej przez pracownika Google, której celem jest uzyskanie około 300 unikalnych odwiedzin dziennie.

Z załączonego print screen, wynika, że aby strona osiągnęła lekko ponad połowę odwiedzin, które uzyskałem z pozycjonowania, musiałaby zapłacić 740zł dziennie!

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Wycena jest indywidualna, a koszt zależy od konkurencyjności wyników wyszukiwania. Możesz obniżyć koszty, rozkładając na dłuższy okres, czas mojej pracy. Jednakże również opóźni się oczekiwanie na efekty. Niemniej jednak, spodziewaj się, że minimalna stawka, która gwarantuje z reguły rozsądne efekty pozycjonowania strony, to 3 000zł miesięcznie.

Jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania strony?

W swej pracy stawiam na transparentność. Nie wysyłam wyników pozycji fraz, bo są przekłamane. Biorąc pod uwagę różnorodność wyników w zależności od lokalizacji, takie dane byłyby niewiarygodne.
Przyjąłem, że odpowiednio ustawione narzędzie Google Analytics, jest najbardziej wiarygodne. Dodatkowym atutem jest możliwość sprawdzenia statystyk odwiedzin i konwersji celów, na bieżąco. Na życzenie klienta, dysponuję oprogramowaniem, które przedstawi dane progresu wartości strony i ogólnych statystyk przyrostu widoczności w wyszukiwarce.
Jeżeli masz dodatkowe pytania, zapraszam do kontaktu.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Jest to najskuteczniejsza i wbrew pozorom, najtańsza forma reklamy. Największym atutem jest to, że każdego dnia, przez 24 godziny na dobę, dzięki pozycji w TOP10, będziesz sprzedawał swoje produkty lub usługi. Klienci mogą składać zamówienia całą dobę, nie jesteś zależny od godzin otwarci swojego sklepu stacjonarnego.

Jednakże najważniejszym argumentem pozycjonowania strony, jest fakt, iż w miarę wzrostu pozycji, rośnie liczba docelowych klientów. Dzięki pozycjom na wysokich miejscach, same zarabiają na siebie.

Wysokie pozycje strony mają jeszcze dodatkowy atut. W odróżnieniu od klasycznych form reklamy, to oferta na twojej stronie jest reklamą. Możesz dzięki temu ją udoskonalać i rozszerzać.

Ważnym argumentem jest również fakt, że systematycznie rośnie ilość firm, które przenoszą działalność do sieci. Jeżeli nie chcesz zostać w tyle, również o tym pomyśl. W naszych czasach stanie oznacza cofanie się.

Jakie atuty ma sprzedaż przez internet?

W odróżnieniu od klasycznych sklepów, w internecie, to klient Cię szuka. Mało tego, nie jesteś ograniczony klientami lokalnymi. W zależności od prowadzonej działalności, prowadzisz sprzedaż w całej Polsce.

Nie inwestujesz w najem lokalu i pracowników do obsługi klienta. Działalność możesz prowadzić w domu, garażu czy wynajętym magazynie. To czego potrzebujesz, to komputer z internetem, umowy z firmą kurierską i kogoś, kto pomoże w pakowaniu paczek.

Dzięki pozycjonowaniu, zwiększysz popularność swojej marki nie tylko lokalnie. Pozwoli to na wzmocnienie relacji z już istniejącymi klientami, ale również w pozyskaniu nowych.

Większość przedsiębiorców już poznało zalety, jakie daje skuteczna reklama w internecie, dołącz do nich i Ty.

Jak działa Google?

Algorytm, który ustala pozycje stron w wynikach wyszukiwania, jest najbardziej strzeżoną tajemnicą firmy. Mimo, iż Google publikuje informacje i wytyczne na temat jakości oraz zasad, na których opiera wartość stron, to jednak są to informacje mocno okrojone.

Wiemy jednak, że czynników algorytmu jest kilkaset i nieustannie trwają prace nad poprawą ich jakości. Raz na około pół roku, mamy wprowadzane globalne, kluczowe zmianyalgorytmu. W większości przypadków ma to wpływ na znaczne zmiany w pozycjach stron internetowych.

Ja jednak, opiszę czynnikach, które są jednymi z najbardziej istotnych i niezmiennymi od wielu lat. Dzielimy je na dwie grupy:
– jakość techniczna i merytoryczna serwisu internetowego
– czynniki, związane z popularnością strony internetowej

Aspekty techniczne i merytoryka strony internetowej.

Jakość dla Google to słowo kluczowe. Już dużym sukcesem jest poprawna optymalizacja serwisu internetowego. Niestety większość designerów, nie bierze pod uwagę optymalizacji kodu i grafiki, danych strukturalnych czy metaopisów i tagowania linków i obrazów. A to bardzo duże zaniedbanie, które ma ogromny wpływ na ocenę strony.

Aspekt treści na stronie wiele osób również traktuje po macoszemu. A jest to kolejny czynnik, który ma kolosalny wpływ na pozycję w rankingu wyniku wyszukiwania i w samym procesie pozycjonowania. W treści przecież wpisujemy informacje, na podstawie których, wyszukiwarka ma informację po jakich frazach mają nas klienci szukać.

Większość sklepów internetowych, ma zawartość taką, jaka jest publikowana przez producenta. A przecież można małym nakładem pracy, dopisać kilka użytecznych informacji i kolosalnie podnieść wartość strony produktu.

Popularność strony internetowej.

W pozycjonowaniu stron, bardzo ważne są tzw. linki z innych stron www. To również na ich podstawie, jest oceniana jakość, wiarygodność i wartość Twojej strony. Jak już wcześniej wspomniałem, nie liczy się ilość linków prowadzących do Twojego serwisu ale ich jakość.

Po zaprzestaniu publikowania czynnika PageRank, pozostają inne, bardzo dobre serwisy, dzięki którym wiemy, że odnośnik z danej strony jest wartościowy. Przynajmniej ja, w swojej pracy przykładam do tego ogromną uwagę i jest to skuteczne.

Obecność w social media jest również bardzo pożądana. Popularność naszej marki w mediach społecznościowych to również ważny czynnik rankingowy.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższe informacje są na tyle wyczerpujące, iż zdasz sobie sprawę, jak istotne jest pozycjonowanie i reklama w internecie. Piszę to w momencie, kiedy mamy kwarantannę związaną z Covid19. Bardzo wielu znawców gospodarki, jasno mówi, że znaczna część handlu i usług zostanie przeniesiona do internetu. Jeżeli chcesz w nim zaistnieć, musisz pomyśleć o pozycjonowaniu strony.

Może masz wątpliwości czy podołam zadaniu? Mimo, iż jest to moja strona, stoi za mną ogromne wsparcie merytoryczne i techniczne programistów czy grafików. Wychodzę z założenia, że aby uzyskać najwyższą jakość, muszę się przyłożyć do każdego klienta, nie idę na tzw. masówkę. Bardzo często nie podejmuję współpracy, szczególnie, kiedy nie ma perspektyw na skuteczne jej wykonanie. Naturalnie informuję i uzasadniam klientowi moją decyzję.

Bardzo wielu klientów zadaje mi pytanie na temat bezpieczeństwa pozycjonowania. Tu również mogę Cię zapewnić, że przykładam szczególną wagę do staranności, by moje działania były skuteczne i bezpieczne. I nie zdarzyło mi się do tej pory, by jakkolwiek strona, którą obsługuję, była ukarana.

Myślę, że najważniejszym moim atutem jest jednak doświadczenie. Kilkanaście lat pracy w branży SEO, nauczyło mnie skuteczności i odpowiedzialnego zachowania. Ta praca jest moją pasją, wykonuję ją codziennie z radością i zaangażowaniem. Każdy sukces moich klientów jest moim sukcesem. Sprawia mi to ogromną satysfakcję. Jest to moja recepta na sukces.

Zapraszam Cię do kontaktu. Jeżeli masz pytania lub nie wyjaśniłem czytelnie pewnych rzeczy, chętnie na ten temat porozmawiam.

Najczęściej zadawane pytania.

Nie. Nadzoruję projekt w agencji. Mam pełną kontrolę nad wykonywanymi pracami, zarówno związanymi z optymalizacją, copyrighting-iem i całym procesem promocji. W razie potrzeby, możesz dodatkowo skorzystać z umiejętności naszych programistów, grafików i ekspertów od UX.

Moja metoda jest w pełni bezpieczna. Przez kilkanaście lat, nie zdarzyło się by mój klient został ukarany w jakiejkolwiek formie. Wynika to z tego, że ogromną część swojego czasu pracy poświęcam analizie jakości. Metody, które stosuję, analizuję ze zmianami algorytmu.

W zależności od konkurencyjności, efekty przychodzą w różnym czasie. Ale pierwsze zmiany zauważysz już po trzech miesiącach pozycjonowania strony. A progres związany z moją pracą, ma systematyczny przyrost.

Byłoby to nielogiczne. Nadmierne działania mogą mieć negatywny wpływ na pozycje, a dodatkowo, kto osiąga potencjalne efekty? Chyba nie chcesz płacić dwa razy za jedną rzecz?

Nawet, jeżeli nie skorzystasz z usługi pozycjonowania, audyt przedstawi stan twojej strony. Dzięki tej wiedzy, masz możliwość podjęcia działań, które podniosą jej wartość. Stanowczo warto.

Odpowiedź na to pytanie jest kluczowe. Dlaczego agencje SEO, które mają realne efekty, nie są tanie? Ceny za pozycjonowanie nie wynikają z samych kosztów pracy. Porządne agencje, a nawet freelancerzy, aby być skutecznymi muszą sporo zainwestować. W przypadku kiedy robimy audyt strony, lub ją optymalizujemy, to owszem, koszty nie są duże. Aczkolwiek wymaga to wiedzy i doświadczenia, a że są to operacje kluczowe, muszą też kosztować. Jednak w przypadku, kiedy rozpoczynamy proces pozycjonowania, to już nie jest taka prosta sprawa.


Jeżeli dbamy o swoich klientów, to nie linkujemy ich na darmowych stronach. Takie miejsca są z reguły niskiej wartości, co w efekcie może więcej zaszkodzić niż pomóc. Prawda jest taka, że dobrej jakości linki, uzyskujemy poprzez budowę wartościowego zaplecza. Wspominałem wcześniej, że nie liczy się ilość ale jakość. Wartościowe domeny kosztują, nawet kilka tysięcy złoty za domenę. Dodatkowo dochodzą koszty wykonania i utrzymania stron zapleczowych.

Odpowiadając na pytanie, nie ma możliwości, żeby pozycjonowanie było tanie. A oferty w stylu 50 zł za frazę, to kompletna bzdura. Nie ma możliwości zrealizowania zlecania w takich cenach.