Trendy SEO na 2021 rok.
Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek internetowych, to podstawowy sposób na przyciągnięcie klientów, pod warunkiem, że z niego dobrze korzystasz. Ciągły rozwój strategii SEO, może jednak być dużym wyzwaniem. Jednak jest ono warte podjęcia takiego wysiłku. Około 75% użytkowników internetu, korzysta z organicznych wyników wyszukiwania, pomijając reklamy. Aż 28% tych wyszukiwań prowadzi do zakupu produktu lub usługi. Pierwsze wyniki wyszukiwania jednak wymagają wiele wysiłku, zarówno w procesie SEO jak i w pozycjonowaniu stron. Wymaga to uwzględnienia wielu czynników, ruchu, udziału w mediach społecznościowych, linków zwrotnych, a to tylko kilka przykładów. Poniżej opiszę kilka trendów, o których się mówi coraz częściej, a które pomogą w przygotowaniu strategii SEO na 2021 rok.
Wysokiej jakości, długie i unikatowe treści dla SEO.
Google wciąż powtarza, że kluczowym czynnikiem w rankingu, jest jakość treści serwisu. Lecz nasuwa się pytanie, co oznacza jakość dla Google? Pisząc treści, pamiętaj o zawarciu wiedzy fachowej, wiarygodności i ich unikatowości. Na tej podstawie Google określa czy strona zawiera przydatne treści wysokiej jakości.
Istnieje kilka sposobów na zapewnienie wysokiej jakości tekstów na stronie internetowej. Upewnij się na początek, jakie preferencje ma grupa docelowa Twoich klientów. Zorientuj się jakich zapytań owa grupa używa. Użyj tej wiedzy, by tworzyć zawartość, która spełni oczekiwania Twoich odbiorców. Swoje treści wspieraj statystykami i faktami. Nie zapomnij też o linkowaniu witryn, które posiadają autorytet i renomę, mogą być to strony edukacyjne, rządowe czy encyklopedyczne. Zadbaj też, jeżeli tylko to możliwe, o linki wewnętrzne, które wyjaśnią zagadnienie lub rozwiną temat.
Długość treści jest również kluczem do sukcesu. Dowodem są raporty na ten temat w różnych serwisach, które są autorytetem w sieci, takie jak semrush.com. Wynika z nich, że tekst o długości ponad 3 000 słów, generuje trzykrotnie większy ruch i czterokrotnie więcej udostępnień. Długie wpisy osiągają także 3,5 razy więcej linków zwrotnych niż artykuły o średniej długości od 901 do 1200 słów. Skupienie się na długich treściach z pewnością pomoże osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj też o utrzymaniu ich jakości. Treści powinny też angażować użytkownika i być warte udostępnienia. Pisz fachowo ale pamiętaj, że większość Twoich odbiorców nie ma wiedzy jak osoba z branży, pisz też więc w zrozumiałym i czytelnym języku.