Optymalizacja treści na stronie.
Część opisowa strony internetowej ma kluczowe znaczenie w procesie optymalizacji i SEO. Treść powinna po pierwsze spełniać użyteczną wartość merytoryczną dla osób odwiedzających stronę. Jednakże umiejętne zorganizowanie tekstu, ma ogromny wpływ również na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Dobry tekst / oferta, winna mieć około 600 słów. Zdając sobie sprawę, że nie zawsze jest to proste, czasem wręcz niemożliwe, można wykorzystać dodatkowe, pomocne elementy, takie jak ‘harmonijka’ z FAQ. Mogą to być również ciekawostki lub przykładowe ‘Case Study’. Jakość pisania tekstu dzielimy na dwa aspekty.

Czytelność tekstu.
Forma w jakiej piszemy tekst powinna zawierać maksymalnie 10% strony biernej. Należy również często używać słów łączących, tj. ‘i’, ‘ale’, ‘lub’, ‘ponieważ’, ‘gdyż’ itd. Ma to na celu pokazanie związku między słowami / frazami, jest to traktowane jako pomoc w zrozumieniu połączenia ‘pomysłów’ / ‘myśli’ w zdaniu.
Tekst powinien być zróżnicowany. Poruszający kilka aspektów danego zagadnienia.
Ważna jest również długość akapitów. Czytelny tekst powinien zawierać ~ 3 / 5 zdań. Ważna jest również sama długość zdań. W języku polskim, mamy skłonność strasznego ich rozciągania. W miarę możliwości zdania powinny być krótkie – max do 18 słów.
Jak optymalizować treść pod SEO?
Z punktu widzenia SEO, bardzo ważne są nagłówki H2. Można je w zależności od długości tekstu użyć kilkukrotnie. Jest to na tyle ważne, gdyż powinny zawierać słowa / frazy kluczowe, najlepiej na początku. W dalszej części tekstu, frazę można powtórzyć kilkukrotnie, przy czym używamy jej odmian. Dobrze jest również używać w nagłówkach formy pytającej. Wynika to z faktu, iż wiele wprowadzanych fraz do wyszukiwarki, jest w formie zapytania.
UWAGA! Jeżeli chcesz użyć H1, można tylko raz! Osobiście nie używam często tego znacznika.
Kolejnym istotnym aspektem jest używanie linków wewnętrznych [jeżeli chcesz zachęcić czytelnika do kontaktu lub do zgłębienia zagadnienia opisanego na blogu]. Zaleca się również używanie linków zewnętrznych. Osobiście staram się kierować linki do stron typu Wiki lub informacyjnych GOV czy EDU.
Długość frazy kluczowej i jej implementacja.
Zawsze staram się, by fraza miała maksymalnie 4 słowa [i to też rzadko]. Ważne jest, by najważniejsza fraza była zawarta we wstępie tekstu. Jej powtarzanie w tekście powinno mieć odpowiednie nasycenie. Przykładowo tekst o długości 600 słów, może zawierać frazę, która się składa z 2 wyrazów do 5 razy w tekście. Oczywiście można wpisywać dodatkowo 2 / 3 jej odmiany.
Jak wykorzystać dodatkowe możliwości?
Dużo stron korzysta z tego samego nagłówka na każdej podstronie. Warto dla każdej zrobić odpowiedni do wykorzystywanych fraz. W znaczniku title, można użyć formy:
Główna fraza | Adres strony | kontakt telefoniczny | zachęta – [sprawdź nas, odwieź nas, zadzwoń]
Długość znacznika title to maksymalnie 80 znaków ze spacjami!
Meta description – powinien zawierać frazę kluczową oraz opisującą ją tekst + zachęta. Długość opisu to maksymalnie 150 znaków.
Jeżeli masz jakieś pytania lub szukasz dobrego copywritera, zapraszam do kontaktu.

Reasumując. Poprawnie napisany tekst, uwzględniający optymalizację może być kluczem do osiągnięcia sukcesu w wyszukiwarkach. Dzięki dobrze napisanym treściom, możesz bardzo szybko uzyskać wysokie w nich pozycje. A jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego, nawet dużego, pomyśl, czy nie warto poświęcić przy wprowadzaniu produktu dodatkowych dwóch minut na dodanie użytecznych informacji.