Optymalizacja treści na stronie.

Część opisowa strony internetowej ma kluczowe znaczenie w procesie optymalizacji i SEO. Treść powinna po pierwsze spełniać użyteczną wartość merytoryczną dla osób odwiedzających stronę. Jednakże umiejętne zorganizowanie tekstu, ma ogromny wpływ również na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Dobry tekst / oferta, winna mieć około 600 słów. Zdając sobie sprawę, że nie zawsze jest to proste, czasem wręcz niemożliwe, można wykorzystać dodatkowe, pomocne elementy, takie jak ‘harmonijka’ z FAQ. Mogą to być również ciekawostki lub przykładowe ‘Case Study’. Jakość pisania tekstu dzielimy na dwa aspekty.

optymalizacja treści

Czytelność tekstu.

Forma w jakiej piszemy tekst powinna zawierać maksymalnie 10% strony biernej. Należy również często używać słów łączących, tj. ‘i’, ‘ale’, ‘lub’, ‘ponieważ’, ‘gdyż’ itd. Ma to na celu pokazanie związku między słowami / frazami, jest to traktowane jako pomoc w zrozumieniu połączenia ‘pomysłów’ / ‘myśli’ w zdaniu.

Tekst powinien być zróżnicowany. Poruszający kilka aspektów danego zagadnienia.
Ważna jest również długość akapitów. Czytelny tekst powinien zawierać ~ 3 / 5 zdań. Ważna jest również sama długość zdań. W języku polskim, mamy skłonność strasznego ich rozciągania. W miarę możliwości zdania powinny być krótkie – max do 18 słów.

Jak optymalizować treść pod SEO?

Z punktu widzenia SEO, bardzo ważne są nagłówki H2. Można je w zależności od długości tekstu użyć kilkukrotnie. Jest to na tyle ważne, gdyż powinny zawierać słowa / frazy kluczowe, najlepiej na początku. W dalszej części tekstu, frazę można powtórzyć kilkukrotnie, przy czym używamy jej odmian. Dobrze jest również używać w nagłówkach formy pytającej. Wynika to z faktu, iż wiele wprowadzanych fraz do wyszukiwarki, jest w formie zapytania.

UWAGA! Jeżeli chcesz użyć H1, można tylko raz! Osobiście nie używam często tego znacznika.
Kolejnym istotnym aspektem jest używanie linków wewnętrznych [jeżeli chcesz zachęcić czytelnika do kontaktu lub do zgłębienia zagadnienia opisanego na blogu]. Zaleca się również używanie linków zewnętrznych. Osobiście staram się kierować linki do stron typu Wiki lub informacyjnych GOV czy EDU.

Długość frazy kluczowej i jej implementacja.

Zawsze staram się, by fraza miała maksymalnie 4 słowa [i to też rzadko]. Ważne jest, by najważniejsza fraza była zawarta we wstępie tekstu. Jej powtarzanie w tekście powinno mieć odpowiednie nasycenie. Przykładowo tekst o długości 600 słów, może zawierać frazę, która się składa z 2 wyrazów do 5 razy w tekście. Oczywiście można wpisywać dodatkowo 2 / 3 jej odmiany.

Jak wykorzystać dodatkowe możliwości?

Dużo stron korzysta z tego samego nagłówka na każdej podstronie. Warto dla każdej zrobić odpowiedni do wykorzystywanych fraz. W znaczniku title, można użyć formy:
Główna fraza | Adres strony | kontakt telefoniczny | zachęta – [sprawdź nas, odwieź nas, zadzwoń]
Długość znacznika title to maksymalnie 80 znaków ze spacjami!

Meta description – powinien zawierać frazę kluczową oraz opisującą ją tekst + zachęta. Długość opisu to maksymalnie 150 znaków.
Jeżeli masz jakieś pytania lub szukasz dobrego copywritera, zapraszam do kontaktu.

czytelność tekstu

Reasumując. Poprawnie napisany tekst, uwzględniający optymalizację może być kluczem do osiągnięcia sukcesu w wyszukiwarkach. Dzięki dobrze napisanym treściom, możesz bardzo szybko uzyskać wysokie w nich pozycje. A jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego, nawet dużego, pomyśl, czy nie warto poświęcić przy wprowadzaniu produktu dodatkowych dwóch minut na dodanie użytecznych informacji.