Optymalizacja stron onsite. Marcin Szymańśki. Tel.: 509-105-643.

Optymalizacja stron onsite.

Wcześniej opisałem, jak prawidłowo zoptymalizować treści na stronie. Jest to bardzo ważny element, dziś omówię równie istotną, optymalizację onsite. Czyli optymalizacja kodu strony, nagłówków i dodanie istotnych elementów dla SEO.

Wprowadzenie na stronie poniższych czynności, będzie miało znaczący wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Pamiętaj również, że po wprowadzeniu zmian, zaleca się zgłoszenie ich poprzez Search Console.

Zakres czynności optymalizacji SEO.

Poniżej lista kluczowych elementów strony, które winny zostać poddane analizie i w razie potrzeby naprawione. Po zakończeniu czynności, można zgłosić udoskonalone podstrony do indeksu Google lub poczekać na ich ‘naturalne’ zaindeksowanie.

Zgłoszenie adresu poszczególnych podstron, zgodnie z informacjami na stronie Google Search Console, wykonuje się w przypadku, jeżeli ‘strona została zmieniona’. Ta czynność jest wręcz zalecana, o czym pisałem wyżej.

Elementy do optymalizacji:
1. Meta opisy:
– meta description, powinien mieć długość do 150 znaków ze spacjami. powinien zawierać frazę kluczową oraz opisującą ją tekst + zachęta. Długość opisu to maksymalnie 150 znaków.

– meta title – długość do 80 znaków, zalecana forma:
Główna fraza | Adres strony | kontakt telefoniczny | zachęta – [sprawdź nas, odwieź nas, zadzwoń]

optymalizacja stron

2. Opisy obrazów – ‘alt’ lub ‘title’. Dobrze, by w opisie choć 1 / 2 obrazków była zawarta fraza /frazy kluczowe. Jest to wskazane ze względu na mechanizm działania robotów / bootów Google.

Działają one na zasadzie przeglądarki tekstowej, co daje możliwość wykorzystania tego faktu dla zróżnicowania formy używania słów kluczowych. I ma istotny element w dodatniej punktacji oceny podstrony.

3. Obrazy w formacie *.jpg nie są przychylnie postrzegane. Zaleca się nowe formaty, np. *.webp lub *.jpg2. W zależności od wykorzystanego CMS-a czy gotowego sklepu, producenci już coraz częściej zapewniają możliwość umieszczania tego typu rozszerzeń.

4. H1 używa się maksymalnie raz, ja osobiście nie jestem zwolennikiem, stawiamy na nagłówki H2. Zawierają one najważniejsze frazy, powtarzane w treści tekstów. Dokładna instrukcja tworzenia tekstów na stronę jest zawarta we wcześniejszym wpisie, opublikowanym na moim blogu.

5. Mapy witryny. Prócz jej utworzenia, należy zgłosić je poprzez konto w Google Search Console.

dane strukturalne

6. Dane strukturalne.

Choć nie jest to nigdzie wyraźnie powiedziane, z doświadczenia wiem, że mają one bardzo duży wpływ na ocenę wartości strony. Ponadto są również wykorzystywane do zbierania informacji kluczowych przez roboty Google.

Poniżej lista zalecanych danych. Są 3 dowolne formaty, ich wybór nie ma znaczenia w rozumieniu jakości przekazywanych przez nie informacji.
LocalBusiness – powinny zawierać dane: url, logo, image, name, description, telephone, , Email, priceRange, address, openingHours.

Możesz oczywiście je rozszerzyć lub skrócić, w zależności od typu strony lub prowadzonej działalności.

– BreadcrumbList: @type, zawiera: position, item, , id, name.

– WebSite: @type, zawiera: name, url. Dodatkowo potentialAction, które zawiera: @type z zawartością target. Innym typem danych, może być: @type, z zawartością: urlTemplate. Dodatkowo wskazanie wyszukiwarki na stronie, czyli : query-input, z typem danych: @type: valueRequired, valueName.

W przypadku posiadania na stronie produktu / produktów, konieczne jest dodanie danych:
– Product – jest to bardzo rozbudowany schemat. Dodałem poniżej link do dokumentacji.

Oczywiście, typów danych strukturalnych, jest tak ogromna ilość, że można je idealnie dopasować do potrzeb strony. Przewidziano je praktycznie dla każdego rodzaju działalności, usług oraz instytucji.

Wprowadzone dane strukturalne, można sprawdzić za pomocą narzędzia:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=pl

Pełna dokumentacja:
https://schema.org/docs/schemas.html

7. Responsywność. Strona ze względu na dominującą ilość urządzeń mobilnych typu smartfon / tablet, musi być przystosowana dla nich. Ponad połowa zapytań jest wykonywana z tego typu urządzeń.

Nie możemy sobie pozwolić na utratę odbiorców, którzy opuszczą nasz serwis, bo będzie on nieczytelny.

8. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Zaleca się używanie linków wewnętrznych i zewnętrznych. Używanie linków wewnętrznych [jeżeli chcesz zachęcić czytelnika do kontaktu lub do zgłębienia zagadnienia opisanego na blogu]. Zalecam również używanie linków zewnętrznych. Osobiście staram się kierować linki do stron typu Wiki lub informacyjnych GOV czy EDU.

Podsumowanie.

Odpowiednia optymalizacja techniczna strony, ma zbawienny wpływ na jej prawidłową indeksację w procesie pozycjonowania. Niestety, jest to bardzo często pomijany element, głownie przez twórców stron internetowych.
Pamiętaj: jeżeli zlecasz wykonanie strony, zadbaj, by była ona zoptymalizowana. Posiadanie serwisu internetowego, dla samego posiadania, nie ma większego sensu.

Mam nadzieję, że uświadomiłem Tobie istotę tego zagadnienia, jak zwykle w razie dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.