Audyt SEO | szymanski.biz.pl | zadzwoń: 509 105 643

Audyt SEO, czy warto go robić?

Na początku należałoby odpowiedzieć, czym jest audyt SEO? Jak sama nazwa wskazuje, audyt to szereg czynności sprawdzających poprawność strony dla robotów indeksujących, np. Google. Wgłębiając się w temat audytu, należy go podzielić na dwa zagadnienia:
– On-Site
– Off-Site

czym jest audyt SEO?

Audyt off – site.

Analiza zawiera ilość i jakość stron, które publikują linki do Twojej witryny. To badanie jest na tyle istotne, gdyż jakość linków prowadzących do twojej strony, może pomagać jej lub wręcz odwrotnie.

W odległej przeszłości, najważniejszym czynnikiem określającym wartość domeny był PageRank. Ogólnie mówiąc, była to ocena Google na którą składało się kilkaset czynników.

Wartość ta, w głównej mierze miała znaczenie na pozycję strony w indeksie. Dzięki wysokiej ocenie, treści umieszczane, były szybko i wysoko indeksowane. Mimo, iż Google zaprzestało jego publikacji, nadal jest stosowany do oceny stron internetowych.

Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym mam możliwość oceny jakości, wiarygodności oraz fraz, na które prowadzą linki do Twojej witryny. W przypadku domen niekorzystnych, które ‘psują CI szyki’, możemy za pomocą odpowiednich procedur się ich pozbyć.

Audyt on – site.

Tu również istnieje podział, na dwa główne aspekty, techniczny i merytoryczny. Oba, są bardzo istotne.
W audycie SEO technicznym, badamy jakość wykonania strony oraz ważne elementy zawartości kodu, które nie są widoczne dla użytkowników. Sprawdzamy strukturę nagłówków strony, tzw. meta opisy. Weryfikuję czy i na ile prawidłowo są używane znaczniki alt lub title. Sprawdzam jakość i opis obrazów na stronie. Możliwość optymalizacji kodu strony. Prędkość działania i wielkość zasobów. Zawartość i poprawność danych strukturalnych.

W kolejnym kroku, przeprowadzam audyt treści. Jest to bardzo ważny i często ignorowany czynnik, który ma kolosalne znaczenie dla rankingu strony. Bardzo często, szczególnie w sklepach internetowych, treści kopiowane są ze strony producenta. Nie można powiedzieć, że duplikacja treści negatywnie wpływa na stronę internetową. Lecz warto jest poświęcić chwilę i dodać informacje użyteczne na temat produktu. Wystarczą 3 / 4 zdania, a efekt będzie piorunujący.

Treści w witrynie służą do określania fraz, na które strona ma być wyszukiwana. Wynika z tego, że jest to kluczowy element, który powinien właściciela interesować przy pozycjonowaniu strony. Jednak zawsze muszą być one przeznaczone głównie dla użytkownika. Należy pamiętać, że strona jest dla odbiorcy.

Prócz wartości merytorycznych, ważne są takie rzeczy jak: nagłówki, długość zdań i akapitów. Sama długość tekstu oraz z punktu widzenia SEO, nasycenie słowami kluczowymi. Podczas pisania tekstu pamiętaj też, że Google jest w stanie określić poziom na jakim został on napisany. To również ma duży wpływ na ocenę strony.

Rozszerzony audyt SEO.

Jeżeli korzystamy z usługi audytu, warto uwzględnić dodatkowo aspekt badania konkurencji. Takie badanie da nam wiedzę, na temat jak wyglądamy na jej tle.

Dodatkowo dowiemy się, jakich fraz używają użytkownicy trafiający na strony. Potencjalną ilość odwiedzin oraz jakich klientów docelowych stara się ona pozyskać. Jakie witryny linkują stronę konkurencji oraz jakiej jakości są te strony.

Taka analiza jest pomocna przy opracowywaniu strategii pozycjonowania stron. Mając wiedzę na powyższe tematy, możemy opracować schemat działania, którego celem będzie podwyższenie jakości i wyprzedzenie stron, które mają ofertę taką jak nasza.

audyt SEO

Wnioski

Audyt SEO stron internetowych jest podstawą do rozpoczęcia działania związanego z pozycjonowaniem. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej analizie, dowiesz się jak wygląda twoja strona, co należy poprawić i dodatkowo użyć, by podnieść jej jakość, a co za tym idzie poprawić widoczność w wyszukiwarce Google.

Uzyskasz informacje, na podstawie których będziesz mógł wprowadzić niezbędne zmiany samodzielnie lub je zlecić pracownikom / firmom, które stronę obsługują. Uzyskana i wdrożona wiedza z przeprowadzonej analizy znacznie podniesie widoczność w wyszukiwarkach internetowych.


Jeżeli zdecydujesz się po audycie, na dalszą współpracę, koszt przeprowadzenia analizy, zostanie znacznie zredukowany lub otrzymasz audyt gratis. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub masz dodatkowe pytania, zapraszam do kontaktu.

Poniżej przedstawiam wykres wyników jednej ze stron, która wdrożyła wytyczne po Audycie.

efekty audytu SEO

Jak widać, wdrożone działania, w krótkim czasie pomogły zaistnieć stronie w wynikach wyszukiwania.